OSIRIS

Foutmelding bij inloggen en/of opstarten op Syllabus+

Updated on

Krijg je een foutmelding bij het inloggen op Syllabus+, bijvoorbeeld een foutcode zoals is weergegeven in de twee beelden hieronder?  Bekijk in het overzicht wat je kunt doen om in te loggen en/of Syllabus+ als normaal te gebruiken. Indien je na het proberen van alle opties nog steeds niet kunt inloggen of andere problemen ervaart, stuur een mail naar de Syllabus+ Helpdesk, [email protected].

Computer opnieuw opstarten

Zorg dat je belangrijke informatie opslaat voordat de computer opnieuw wordt gestart. Als je de computer opnieuw opstart, worden alle applicaties afgesloten. Dan gaat de computer uit en direct daarna weer aan.

Verbinding met extern bureaublad opnieuw maken

LET OP: Het is soms nodig om hulp te krijgen van de ICT Helpdesk om opnieuw te verbinden met een extern bureaublad.

Werk je via een verbinding met het extern bureaublad (remote desktop) van een PC op de Radboud campus? Met de toets combinatie ALT + F4 op de werkplek PC (klik ergens op het  bureaublad van de werkplek PC om dit scherm eerst actief te maken) krijg je een 'Windows 10 - Windows afsluiten' venster, met een pull-down menu met de optie 'Opnieuw opstarten'.  Op die manier kun je op afstand dus de werkplek PC herstarten. 

Map 2.0 verwijderen

LET OP: Het is soms nodig om de ICT Helpdesk in te schakelen om opnieuw te verbinden met een extern bureaublad.

  1. Navigeren naar het C-schijf, C:\ (via Verkenner)
  2. Indien nodig verborgen bestanden/mappen aanzetten; 2 opties:
  3. Bestand 2.0 vinden en weggooien
    • Start > Computer > Lokale schijf C: > Gebruikers > RU-nummer > AppData > Local > Apps > 2.0
  4. Prullenbak leegmaken (want map 2.0 is groot)