OSIRIS

Hoe wordt een mededeling verwerkt?

Updated on

  • Een groen bolletje bij een mededeling in Osiris betekend dat de mededeling door Osiris is afgeleverd aan de mail server. De afhandeling in Osiris  is dus goed gegaan, maar dat betekend nog niet dat de mail bij de geadresseerde is afgeleverd. Wanneer bijvoorbeeld de mail van RU.NL geblokkeerd wordt (wat een paar keer is voor gekomen) dan zal de mail terug komen, maar het bolletje in Osiris blijft groen.
  • Bulk mails verstuurd vanuit Osiris worden niet allemaal tegelijk verzonden maar in batches van enkele duizenden per uur.
  • Om te voorkomen dat het ru.nl domein op een blacklist terecht komt is een beperking ingesteld op het aantal mails dat je als individu per dag mag versturen. Dit geldt NIET voor mails vanuit Osiris.  Daar zit geen beperking op.
  • Als een mail de geadresseerde niet bereikt krijg je daarvan een bericht. Dit bericht wordt gestuurd naar het opgegeven antwoordadres. Vaak wordt bij een mededeling het antwoordadres [email protected] opgegeven. In dat geval zal de ‘bounce’ mail nergens terecht komen en is bijna niet meer te achterhalen dat de mail niet is aangekomen. Dit is te voorkomen door bijvoorbeeld een functionele mailbox als antwoordadres op te geven bij de mededeling. Nadeel hierbij is dat studenten dan kunnen denken dat er een reactie op de mail gegeven kan worden waarbij ook een reactie terug verwacht wordt.
Previous Article Hoe verstuur ik een mededeling aan OSIRIS Student zonder dat die per mail wordt verstuurd?
Next Article Hoe wordt een medewerkergroep aangemaakt?